Wednesday 10 October 2012

Kenangan

       

                                                                   Asalamualaikum


   Kalau cerita pasal sekolah rendah pasti ada kenangan yag sangat manis lagi-lagi aku duduk asrama.Memang banyakla kenangan yang manis dan yang pahit pon ada jugak.Aku duduk asrama selama 3 tahun dari aku darjah 4-6.Asrama Desa tetap ada dihatiku sehingga sekarang. NI aku nk cerita la cikit kan first time aku masuk asrama tu memangla rasa macam nak balik jerk tapi nk buat macam mana hmmm memnag susah nak tinggalkan keluarga tersayang.Mula dengan 2008 memang tak best sebab yeklakan baru masuk asrama tu rasa macam tak ada apa yang best dahla terjebak dengan wabak penyakit kutu nk buat macam mana rambut yang panjang dipotang menjadi pendek.Masa 2009 aku darjah 5 masa tu aku rasa  dah okla sikitla dengan persekitaran asrama tu dan okla.2010 darjah 6 masa untuk belajar dengan bersungguh-sungguh la kan sebab nk UPSR amboi pagi petang siang malam belajar dan akhirnya dapatla keputusan yang  hmmm agak tak ok 2A1B2C memang susah nak terima tapi nak buat macam mana masa dah berlalu.


  Yang aku suka pada tahun 2010 sebab aku dah jadi senior bolehla aku buli diorang tapi aku bukan yang korang anggapkan tak de la nak buli orang.Hari terakhir di asrama aku sedihla nak tinggalkan kenangan yang tak akan dapat dimana-mana kitaorang dah macam satu keluarga dah dekat asrama tu susah senang kita bersama.Berat sungguh nak tinggalkan.Disini aku belajar apa erti persahabatan dan belajar mengurus masa kata orang masa tu emas kita tak boleh mengejar masa.Asrama Desa




  p/s: Hargailah erti persahabatan kerna persahabatanla akan membawa kita kearah kejayaan







      Ni gambar masa 2008




    2010 kami bersama warden ibu Nadiah

   





                                                                                             



                                                                                                       TERIMA KASIH
                                                                                                                 ^-^












No comments:

Post a Comment