Monday 19 November 2012

Oh My Eyes




                                                           Asalamualaikum


   Asal mata aku macam ni asal??? aku pon takotlah kalau jadik apa apa dekat mata aku.Hari hari aku tengok cermin asal mata aku macam ni masa tu nak menangis lah jugak if rosak ke.Mata aku sebelom ni dahla tercocok duri dekat dalamnya asal mata aku putih aku menjadi kuning dan uratnya macam warna coklat hmmm entahlah.



    Hari hari tengok cermin and aku dah berjanji dekat diri aku yg aku nk on9 seminggu sekali dan takkan bukak spec akhirnya hammpehh because setiap kali aku bukak komputer memang berjam jam pastu mesti mata aku sakit entahlah aku tak tahu asal takot giler.Aku dahlah rabun jauh dan angkanya100lebihlah gitu dan aku tak selalu pakai spec sebab rimas.And aku tanya akak aku asal mata aku macam ni pastu akak aku pon jawab bergini memanglah mata macam tu awk nk macam mana.Mata aku ni sensitive dia tak boleh benda yg terang dalam keadaan gelap nanti mulalah sakit.




    Aku mula risau sebab aku tengok mata org semua putih cantik.Kawan aku pon dulu ada cakp mata dia rosak pastu dia bacalah banyak banyak al-quran nak jumpa pakar mata memanglah impossible sebab mahal pastu dia pon baca al-quran dan alhamdulilah dh ok dah yeklah al-quran nikan boleh dijadikan penawar and now aku sedang berusaha utk menperbaiki mata  aku yg rosak ni.Jgalah mata kita dengan sebaik baiknya kalau dah tak boleh melihat ciptaan allah memang rugi. And jagalah pandangan kita daripada perkara yg maksiat.                               #prayforgaza#

      

  





                       
                       Ni gambar mata yg tak rosak





                  Aku nk cari gambar mata yg rosak tak ade bukannya takotttt










                                                                                                                                       MERCI


2 comments:

  1. ce g optometrist ke namanye tuh. check mata tuh k. hehe

    btw, jom join mega GA kat blog sy, in shaa Allah dpt tmbah follower tau

    ReplyDelete
  2. Dah pergi cek dah ala biasalah rabun jauh tpi enth asal jadik macam ni



    Ok :)
    Thank you

    ReplyDelete